• DZIEŃ EKO-BEZ PLASTIKU

• Uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół Rolniczych w Ostrożanach. 10 października ogłaszamy dniem EKO-BEZ PLASTIKU! W tym dniu prosimy by w jak najmniejszym stopniu na terenie szkoły korzystać z opakowań, butelek i kubeczków plastikowych. Celem akcji jest wspólne ograniczenie ilości plastikowych odpadów - im ich mniej tym lepiej dla naszego środowiska.

• ZBIERAMY KASZTANY

• Ogłaszamy kolejną akcję, której celem jest wsparcie Fundacji Siedleckie Hospicjum Domowe dla Dzieci. Tym razem to my chcemy przyłączyć się do współpracy z Dziećmi z Punktu Przedszkolnego w Ostrożanach.

Zbiórka kasztanów to propozycja dla każdego, kto ma ochotę pomóc, a przy okazji dobrze się bawić spędzając czas na świeżym powietrzu. To również dobry moment, aby powrócić do lat dziecięcych i przypomnieć sobie jak robiliśmy ludki i wszelkiego rodzaju stworki z kasztanów.

Kasztany trafią do skupu, który po przetworzeniu wyśle je do fabryk produkujących kosmetyki i leki. Dochód ze sprzedaży kasztanów zostanie przeznaczony na bieżące potrzeby podopiecznych Fundacji.

• DORZUĆ MISIE

• Uczniowie Zespołu Szkół Rolniczych im. W. Witosa wzięli udział w akcji „Dorzuć Misie” organizowanej przez fundację "Naszpikowani", która opiekuje się dziećmi chorymi na nowotwory krwi.

Do naszej zbiórki dołączyły się również dzieci z Punktu Przedszkolnego w Ostrożanach.

Wszystkim zaangażowanym przedszkolakom, uczniom, rodzicom i nauczycielom dziękujemy za pomoc.

Dobro wraca.

• 🥉Mistrzostwa powiatu siemiatyckiego w lekkiej atletyce 04.10.2023r - stadion w Czartajewie.

• Uczniowie Zespołu Szkół Rolniczych im. Wincentego Witosa w Ostrożanach fantastycznie zaprezentowali się podczas zawodów, uzyskując czołowe miejsca w wielu konkurencjach technicznych oraz biegowych.

Ogromne podziękowania nauczycielom wychowania fizycznego za przygotowanie do zawodów.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za godne reprezentowanie szkoły na szczeblu powiatu i życzymy dalszych sukcesów sportowych oraz dobrych wyników w nauce.

"Poprzez sport i naukę w świat"

Wyniki Naszych Gwiazd:

III miejsce - Dominika Skibińska - rzut dyskiem

III miejsce - Maciej Putkowski - 1000m

II miejsce - Patrycja Wiercińska - rzut oszczepem

I miejsce - sztafeta 4x100m chłopców

IV miejsce:

Aleksandra Półtorak - skok w dal

Dominika Skibińska - pchnięcie kulą

Dawid Jaszczołt - skok w dal

Arkadiusz Moczulski - pchnięcie kulą

4x100m dziewcząt

Brawo Wy

• RELACJA Z WYCIECZKI W RAMACH OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU „POZNAJ POLSKĘ”

• 2 października 2023 r. w ramach Programu Ministerialnego Poznaj Polskę rozpoczęliśmy trzydniowa wycieczkę do Krakowa. Od Placu Floriańskiego i pomnika Grunwaldzkiego uczniowie poznawali historię Krakowa. Następnie obok Barbakanu przez Bramę Floriańską udaliśmy się na Rynek Główny i pod pomnik Adama Mickiewicza. Zwiedziliśmy Sukiennice oraz mogliśmy oglądać ulicznych artystów oraz kupić sobie pamiątki. Następnie zwiedziliśmy Kościół Mariacki, wysłuchaliśmy hejnału i udaliśmy się na Mały Rynek.

Sporą atrakcją okazało się zwiedzanie Kopalni Sali w Wieliczce. Poznaliśmy górnicze tajemnicze i legendy, podziwialiśmy podziemne kaplice, pomniki oraz wszystkie eksponaty wykonane z soli. Młodzież najbardziej zachwycił wystrój wydrążonej w XIX wieku kaplicy św. Kingi.

Po tak intensywnym dniu udaliśmy się do hotelu

Wycieczka ministerialna Poznaj Polskę - Kraków i okolice - dzień II

W drugim dniu pobytu zwiedzanie zaczęliśmy od Wzgórza Wawelskiego, czyli najważniejszych zabytków dawnej polskiej stolicy: Katedry i Zamku Królewskiego. Katedra Wawelska zwaną Bazyliką św. Stanisława i św. Wacława to ważne miejsce kultu religijnego, weszliśmy również na Wieżę z Dzwonem Zygmunta. Udaliśmy się na miejsce pochówku polskich królów i bohaterów narodowych. Mieliśmy okazję zwiedzić również Zamek Królewski.

Zwiedziliśmy również Muzeum Katedralne im. Jana Pawła II czyli tzw. Skarbiec Koronny. W muzeum w Sali Królewskiej zobaczyliśmy regalia - przedmioty związane z koronacjami polskich królów, znajduje się tam min. kopia włóczni św. Maurycego, dar cesarza Ottona z 1000 r. W sali Skarbca Katedralnego podziwialiśmy kolekcję darów biskupów, monarchów i magnatów, służących kultowi religijnemu. W Sali Papieskiej oglądaliśmy pamiątki związane z papieżem Janem Pawłem II.

Intensywny pobyt w Krakowie zakończyliśmy czasem wolnym na Rynku Głównym.

Po zwiedzeniu Wzgórza Wawelskiego, odpoczynku na Rynku, udaliśmy się do Wadowic aby zobaczyć Muzeum Jana Pawła II miejsce, w urodził się i mieszkał Karol Wojtyła, próżniejszy papież.

Po zakupieniu pamiątek oraz Kremówek Papieskich udaliśmy się do hotelu.