• Akcja Dzień EKO - bez plastiku.

• Dziś w naszej szkole była przeprowadzona

Akcja Dzień EKO - bez plastiku.

Uczniowie klasy I TŻiUG wraz z wychowawcą stworzyli plakaty i gazetkę, w których zawarli wskazówki jak zmienić nawyki i przyzwyczajenia i w ten sposób przyczynić się do zmniejszenia ilości plastikowych toreb na wysypiskach. Przez cały dzień uczniowie na zajęciach geografii zdobywali informacje o szkodliwości i sposobach eliminowania plastiku oraz doskonalili umiejętności w zakresie rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego. Chociaż plastikowa torba i butelki stały się częstym i stałym elementem krajobrazu, to po dzisiejszym dniu każdy z Nas będzie starał się aby zużycie tych składników w miarę ograniczyć. Na koniec wszystkich lekcji klasa I Technikum Żywienia i Usług podsumowali akcję mottem z książki Stanisława Łubieńskiego pt. „ Książka o śmieciach” brzmiącym:

Czy to nie paradoks, że stworzyliśmy niemal niezniszczalne materiały, by robić z nich jednorazowe przedmioty?"

• Wojewódzki Konkurs Wiedzy z Zakresu Uprawy Roślin Bobowatych

• 10.10.2023r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego odbyła się kolejna edycja Wojewódzkiego Konkursu Wiedzy z Zakresu Uprawy Roślin Bobowatych.

Celem konkursu jest zwiększenie świadomości dotyczącej upraw roślin bobowatych w warunkach województwa podlaskiego oraz upowszechnienie wzorców racjonalnego gospodarowania gruntami rolnymi. To także okazja do rozwijania i wspierania zainteresowań młodzieży tematami rolniczymi wykraczającymi ponad program nauczania.

Naszą szkołę reprezentowali uczniowie Technikum Rolniczego: Magdalena Rybałtowska, Wiktoria Boguszewska i Rafał Stępkowski. Nasza młodzież otrzymała dyplomy za udział w konkursie.

GRATULUJEMY!

• DZIEŃ EKO-BEZ PLASTIKU

• Uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół Rolniczych w Ostrożanach. 10 października ogłaszamy dniem EKO-BEZ PLASTIKU! W tym dniu prosimy by w jak najmniejszym stopniu na terenie szkoły korzystać z opakowań, butelek i kubeczków plastikowych. Celem akcji jest wspólne ograniczenie ilości plastikowych odpadów - im ich mniej tym lepiej dla naszego środowiska.

• ZBIERAMY KASZTANY

• Ogłaszamy kolejną akcję, której celem jest wsparcie Fundacji Siedleckie Hospicjum Domowe dla Dzieci. Tym razem to my chcemy przyłączyć się do współpracy z Dziećmi z Punktu Przedszkolnego w Ostrożanach.

Zbiórka kasztanów to propozycja dla każdego, kto ma ochotę pomóc, a przy okazji dobrze się bawić spędzając czas na świeżym powietrzu. To również dobry moment, aby powrócić do lat dziecięcych i przypomnieć sobie jak robiliśmy ludki i wszelkiego rodzaju stworki z kasztanów.

Kasztany trafią do skupu, który po przetworzeniu wyśle je do fabryk produkujących kosmetyki i leki. Dochód ze sprzedaży kasztanów zostanie przeznaczony na bieżące potrzeby podopiecznych Fundacji.

• DORZUĆ MISIE

• Uczniowie Zespołu Szkół Rolniczych im. W. Witosa wzięli udział w akcji „Dorzuć Misie” organizowanej przez fundację "Naszpikowani", która opiekuje się dziećmi chorymi na nowotwory krwi.

Do naszej zbiórki dołączyły się również dzieci z Punktu Przedszkolnego w Ostrożanach.

Wszystkim zaangażowanym przedszkolakom, uczniom, rodzicom i nauczycielom dziękujemy za pomoc.

Dobro wraca.

• 🥉Mistrzostwa powiatu siemiatyckiego w lekkiej atletyce 04.10.2023r - stadion w Czartajewie.

• Uczniowie Zespołu Szkół Rolniczych im. Wincentego Witosa w Ostrożanach fantastycznie zaprezentowali się podczas zawodów, uzyskując czołowe miejsca w wielu konkurencjach technicznych oraz biegowych.

Ogromne podziękowania nauczycielom wychowania fizycznego za przygotowanie do zawodów.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za godne reprezentowanie szkoły na szczeblu powiatu i życzymy dalszych sukcesów sportowych oraz dobrych wyników w nauce.

"Poprzez sport i naukę w świat"

Wyniki Naszych Gwiazd:

III miejsce - Dominika Skibińska - rzut dyskiem

III miejsce - Maciej Putkowski - 1000m

II miejsce - Patrycja Wiercińska - rzut oszczepem

I miejsce - sztafeta 4x100m chłopców

IV miejsce:

Aleksandra Półtorak - skok w dal

Dominika Skibińska - pchnięcie kulą

Dawid Jaszczołt - skok w dal

Arkadiusz Moczulski - pchnięcie kulą

4x100m dziewcząt

Brawo Wy

• RELACJA Z WYCIECZKI W RAMACH OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU „POZNAJ POLSKĘ”

• 2 października 2023 r. w ramach Programu Ministerialnego Poznaj Polskę rozpoczęliśmy trzydniowa wycieczkę do Krakowa. Od Placu Floriańskiego i pomnika Grunwaldzkiego uczniowie poznawali historię Krakowa. Następnie obok Barbakanu przez Bramę Floriańską udaliśmy się na Rynek Główny i pod pomnik Adama Mickiewicza. Zwiedziliśmy Sukiennice oraz mogliśmy oglądać ulicznych artystów oraz kupić sobie pamiątki. Następnie zwiedziliśmy Kościół Mariacki, wysłuchaliśmy hejnału i udaliśmy się na Mały Rynek.

Sporą atrakcją okazało się zwiedzanie Kopalni Sali w Wieliczce. Poznaliśmy górnicze tajemnicze i legendy, podziwialiśmy podziemne kaplice, pomniki oraz wszystkie eksponaty wykonane z soli. Młodzież najbardziej zachwycił wystrój wydrążonej w XIX wieku kaplicy św. Kingi.

Po tak intensywnym dniu udaliśmy się do hotelu

Wycieczka ministerialna Poznaj Polskę - Kraków i okolice - dzień II

W drugim dniu pobytu zwiedzanie zaczęliśmy od Wzgórza Wawelskiego, czyli najważniejszych zabytków dawnej polskiej stolicy: Katedry i Zamku Królewskiego. Katedra Wawelska zwaną Bazyliką św. Stanisława i św. Wacława to ważne miejsce kultu religijnego, weszliśmy również na Wieżę z Dzwonem Zygmunta. Udaliśmy się na miejsce pochówku polskich królów i bohaterów narodowych. Mieliśmy okazję zwiedzić również Zamek Królewski.

Zwiedziliśmy również Muzeum Katedralne im. Jana Pawła II czyli tzw. Skarbiec Koronny. W muzeum w Sali Królewskiej zobaczyliśmy regalia - przedmioty związane z koronacjami polskich królów, znajduje się tam min. kopia włóczni św. Maurycego, dar cesarza Ottona z 1000 r. W sali Skarbca Katedralnego podziwialiśmy kolekcję darów biskupów, monarchów i magnatów, służących kultowi religijnemu. W Sali Papieskiej oglądaliśmy pamiątki związane z papieżem Janem Pawłem II.

Intensywny pobyt w Krakowie zakończyliśmy czasem wolnym na Rynku Głównym.

Po zwiedzeniu Wzgórza Wawelskiego, odpoczynku na Rynku, udaliśmy się do Wadowic aby zobaczyć Muzeum Jana Pawła II miejsce, w urodził się i mieszkał Karol Wojtyła, próżniejszy papież.

Po zakupieniu pamiątek oraz Kremówek Papieskich udaliśmy się do hotelu.

• DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH

• 26 września 2023 r. w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Języków Obcych w naszej szkole odbył się Dzień Grecki.

Nasi uczniowie obejrzeli krótką prezentację o Grecji, filmiki z greckiej wycieczki z programu Erasmus. Zobaczyliśmy też nagrane przez klasę III TŻiUG przepisy greckich dań. Prezentacja i filmy z przepisami zostały zrobione w języku angielskim.

Na koniec Dnia Greckiego uczniowie i nauczyciele mieli okazję nauczyć się greckiego tańca- Zorby.

MOUSSAKA W WYKONANIU UCZNIÓW KLASY III TŻiuG

Za oknem już jesień... A gdyby tak przenieść się do słonecznej Grecji? Nic prostszego! Uczniowie klasy III TŻiUG zapraszają na kulinarna wycieczkę.

Z pewnością każdy z Was słyszał o znakomitym daniu kuchni greckiej jakim jest moussaka. Przedstawiamy krótki filmik z powstawania tego przysmaku. Mamy nadzieję, że będzie on inspiracją do wykonania tego dania w domu.

Do dzieła!

Film powstał w języku angielskim w ramach Dnia Języków Obcych obchodzonego w naszej szkole.

KOULOURI W WYKONANIU UCZNIÓW KLASY III TŻiUG

Po pysznej greckiej zapiekance - moussaka czas na chrupiące,a zarazem miękkie w środku, posypane sezamem bułeczki koulouri.

Palce lizać!

• SPOTKANIE DZIELNICOWEGO ASPIRANTA MARCINA USZYŃSKIEGO Z RODZICAMI

• W ramach działań profilaktycznych w naszej szkole odbyło się spotkanie Dzielnicowego aspiranta Marcina Uszyńskiego z Rodzicami.

Tematem przewodnim było bezpieczeństwo młodzieży, odpowiedzialność karna nieletnich za popełnione czyny karalne oraz odpowiedzialność karnej pełnoletnich.

Podczas spotkania funkcjonariusz Policji przedstawił zagadnienia związane z odpowiedzialnością nieletnich za popełniane czyny karalne i za zachowania niezgodne z przyjętymi normami społecznymi.

Dzielnicowy zwrócił uwagę na konsekwencje łamania prawa, sięgania po środki uzależniające w tym dopalacze i e-papierosy oraz stosowanie agresji wobec innych. Poinformował rodziców jakie mają prawa i obowiązki w świetle prawa, kto i kiedy ponosi odpowiedzialność prawną.

• WYRÓŻNIENIE WOLONTARIUSZKI

•     W dniu 21 września 2023r w Domu Kultury w Dziadkowicach odbyło wręczenie nagród wyróżnionym wolontariuszom w subregionalnym konkursie na Wolontariusza Roku. im. Łukasza Glinko ( edycja 2023).

Miło nam poinformować, że takie wyróżnienie otrzymała również uczennica naszej szkoły Patrycja Wiercińska z klasy V TZIUG.

Serdeczne gratulacje za to, że potrafisz bezinteresownie nieść pomoc innym.

• Wycieczka do Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka w Ciechanowcu

• Bez znajomości przeszłości nie można budować przyszłości.(…)

T. Strzembosz

Wyjazd uczniów klasy I Technikum Rolniczego do  Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka w Ciechanowcu, który odbył się 25 września 2023 r. niewątpliwie stanowi małą cegiełkę w poznaniu historii polskiego rolnictwa. Przyszli młodzi rolnicy z zainteresowaniem zwiedzali zbiory Muzeum. A było co oglądać, bowiem zgromadzono tam ponad 33 000 eksponatów (w tym ponad 300 maszyn i narzędzi rolniczych), które prezentowane są z w 44 ekspozycjach stałych.

Następnie w ramach małej integracji zadowoleni uczniowie wymieniali się wrażeniami z pobytu w Muzeum przegryzając pizzę i zajadając lody. A to wszystko w blasku jakże ciepłych, choć już jesiennych promieni słońca!

• AKCJA "WARTA PAMIĘCI"

• 16 września 2023 roku dokładnie o godzinie 17.30 blisko 30 lokalizacji między innymi na Mazowszu, Lubelszczyźnie, Podkarpaciu, Podlasiu stało się miejscem hołdu i pamięci.

Uczniowie Zespołu Szkół Rolniczych im. Wincentego Witosa wzięli udział w tej akcji, uczestnicząc w uroczystościach, które miały miejsce na cmentarzu parafialnym w Perlejewie. W Perlejewie bowiem znajduje się grób ofiar zwycięskiej dla Polaków bitwy stoczonej 18 sierpnia 1945 roku pod Miodusami Pokrzywnymi z oddziałami NKWD.

"Warta pamięci" jest ogólnopolską akcją upamiętniania ofiar sowieckiej agresji i oddania hołdu obywatelom polskim zamordowanym przez sowietów na wschodzie kraju.

Organizowana jest z inicjatywy Związku Strzeleckiego „Strzelec” Józefa Piłsudskiego i Fundacji Rekonstruktorzy.pl. Patronat Honorowy nad akcją objęli: Kancelaria Sejmu, Ministerstwo Obrony Narodowej, Ministerstwo Aktywów Państwowych oraz Instytut Pamięci Narodowej – Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu.

• SOWIECKA NAPAŚĆ NA POLSKĘ

• Jedna z najsmutniejszych dat z naszej historii.

Dziś przypada 84. rocznica sowieckiej napaści na Polskę.

Tego dnia nadzieje rozbudzone przez krótki okres niepodległości, zostały pogrzebane na ponad pół wieku, a skutki owych wydarzeń dają o sobie znać do dnia dzisiejszego.

• ZAJĘCIA PRAKTYCZNE KLASY II TŻiUG

• Choć to dopiero pierwsze tygodnie września, młodzież już prężnie przygotowuje się do egzaminu zawodowego.

Na dzisiejszych zajęciach praktycznych dziewczęta z klasy II TŻiUG wykonywały zadanie egzaminacyjne, które polegało na przygotowaniu placków ziemniaczanych oraz surówki z warzyw mieszanych.

Oto krótka fotorelacja:

• Narodowe Czytanie 2023: w ZSR w Ostrożanach czytaliśmy „Nad Niemnem”

• Narodowe Czytanie, to akcja zainicjowana przez Prezydenta RP. Co roku na początku września, tego samego dnia, o tej samej porze w kilkuset miejscach czytane jest polskie dzieło literackie. Głównym celem akcji jest promowanie czytelnictwa oraz polskiej literatury. W 2023 roku przyszła kolej na czytanie powieści „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej.

Jak co roku społeczność Zespołu Szkół Rolniczych w Ostrożanach przyłączyła się do ogólnopolskiej akcji Narodowe Czytanie. Uroczystość zainaugurował dyrektor szkoły – pan Przemysław Chraniuk odczytując list Prezydenta RP, po czym przystąpiliśmy do czytania oraz słuchania.

Wyjątkowego klimatu akcji nadała w tym roku tematyczna dekoracja oraz kącik stworzony z dzieł pisarki.

Jak zawsze mogliśmy polegać na naszej młodzieży, która aktywnie budowała scenografię oraz ochoczo przystąpiła do poszukiwań kostiumów. W tym roku w gronie czytających znaleźli się: Kinga Antoniuk, Wiktoria Gruszka, Wiktoria Porzezińska, Magdalena Tararuj, Michał Twarowski.

Szczególne podziękowania należą się zarówno nauczycielom, jak i uczniom zaangażowanym w przygotowanie i przeprowadzenie tej niezwykłej akcji.

Kolejne Narodowe Czytanie już za rok. W 2024 roku lekturą Narodowego Czytania będzie „Kordian” Juliusza Słowackiego.