• 17.05.2021

Poniedziałek

W poniedziałek dojechaliśmy do miejscowości Platamonas w Grecji, gdzie spędzimy dwa tygodnie. A już kolejnego dnia profil rolniczy rozpoczął praktyki w wiosce Skotina. Na zdjęciu spotkanie z właścicielem Oliwiarni, w której odbywamy praktyki. Pani Iwona przekłada nam wszystko z greckiego na polski oraz opowiada jak wygląda praca w Oliwiarni

• 18.05.2021

Wtorek TR

Już od wtorku chłopcy z profilu rolniczego rozpoczęli praktyki w miejscowości Skotina w Grecji. Pomagają w pracach przy drzewach oliwnych, na których w maju pojawiają się kwiaty. Zanim rozpocznie się zbiór oliwek w październiku, trzeba zadbać o teren gdzie rosną drzewka, aby miały najlepsze z możliwych warunki.

• 18.05.2021

Wtorek TL

Logistycy od wtorku rozpoczęli praktyki w Hotelu Kronos. Na początek kilka dni zajęć w sali komputerowej.

• 19.05.2021

Środa

Jesteśmy w jednym z najpiękniejszych miejsc w kontynentalnej Grecji, gdzie możemy zarówno korzystać z możliwości wypoczynku nad morzem Egejskim jak i podziwiać góry Olimp. Piękna pogoda sprzyja kąpielom w turkusowym morzu.

Czwartek

Na plantacji drzewek oliwnych w praktyce poznajemy zasady uprawy i pielęgnacji oliwki europejskiej. Praca w Grecji jest przyjemnością, ponieważ tutaj nie ma pośpiechu, a do tego zawsze można liczyć na miłą atmosferę.

Czwartek

Wycieczka do Zamku Platamonas, to punkt obowiązkowy. Został on wzniesiony w XI w. a ze wzgórza rozciąga się przepiękna panorama na całą Riwierę Olimpijską.

Wycieczka do Starego Pandeleimonu

Dzisiaj wybraliśmy się na wycieczkę do Starego Pandeleimonu. To piękna, zabytkowa wioska, położona na zboczach Olimpu. Oczarowała nas zapachem ziół, kamiennymi domami, które mają po kilkaset lat i przepięknymi widokami.

• 21.05.2021

TR

Ekipa rolników gotowa do pracy. Tym razem w gospodarstwie w Litochoro.

• 21.05.2021

TR

Praktyki w owczarni. Przy okazji poznaliśmy metody hodowli owiec i technologię grecką związaną z pozyskiwaniem mleka.

• 22.05.2021

Wycieczka do Litochoro

Dzisiaj pojechaliśmy do Litochoro, a potem przeszliśmy do Parku Narodowego Gór Olimp.Tam spacerując wąwozem rzeki Enipeas mogliśmy delektować się niezwykłą florą i fauną. Zobaczyliśmy też wodospad Zeusa i Wannę Afrodyty, a potem wróciliśmy do miasteczka aby odpocząć i spróbować lokalnych specjałów.

• 23.05.2021

Niedziela

W ramach praktyk możemy zwiedzać w Grecji tak piękne i wyjątkowe miejsca jak Meteory.

• 24.05.2021

Wizyta "ROLNIKÓW" w warzywniaku

Rolnicy mają praktyczne zajęcia związane z poznawaniem regionalnych owoców i warzyw. Analizowaliśmy występowanie danych gatunków w Grecji oraz próbowaliśmy owoców, które aktualnie dojrzewają w Grecji jak owoc o egzotycznej dla nas nazwie musmula. Ma słodko kwaśny smak i mnóstwo witamin.

• 26.05.2021

Środa

Mieliśmy okazję płynąć statkiem Elisabet. Rejs był nie lada atrakcją z tańcem, śpiewem oraz posiłkiem na statku.

Niezapniana wycieczka na Trikieri, gdzie odwiedziliśmy klasztor, który w latach pięćdziesiątych był więzieniem dla kobiet. Mieliśmy także czas na plażowanie i kąpiel w morzu oraz atrakcje na statku.